♥♥♥♥feetbus stops everywhere♥♥♥♥

♥Hy♥ Az oldalt komolyan venni szigorúan TILOS!!!!! :D:D:D

          Nevetés Lábbuszos gyerekek Nevetés

                       (tom, hogy hosszú!! én se olvastam végig XD)


Az olaszországi Lecco városában reggelente mintegy 450 kisiskolás "száll fel" a város 17 különböző iskolabusz útvonalán haladó "lábbuszok" valamelyikére és gyalogol együtt társaival az iskolák kapuihoz, így vigyázva egyszerre környezetükre és saját egészségükre is.

Szembekerülve a gyermekkori elhízás, a forgalmi dugók és az üvegház-hatású gázok növekvő mennyiségének problémáival, az olaszországi Comói-tó déli csücskében található Lecco város egyik környezetvédő csoportja 2003-ban radikális ötlettel állt elő: Menjenek a gyerekek gyalog az iskolába!

Így született meg a sofőrrel felszerelt, ám jármű nélküli "lábbusz" ötlete. Reggelente fluoreszkáló sárga mellénybe bújt alkalmazottak és önkéntes szülők vezetésével indulnak a gyerekek a városi általános iskolákba.     

Az útvonalak legtöbbje egy kilométer hosszú, és a lábbuszok eddig több mint 160 ezer kilométernyi autózást helyettesítettek, ezzel megakadályozva, hogy üvegház-hatású gázok tonnái kerüljenek a levegőbe, közölte Dario Pesenti, a város környezetvédelmi felelőse. A lábbuszok éves költségvetése 20 ezer dollár. Az olasz kormány gondoskodik a "menetelő" gyerekek balesetbiztosításáról, akik a gyaloglás közben még olyan közszolgálati feladatokat is ellátnak, mint a tilosban parkoló autók figyelmeztetése, és a kutyapiszkot fel nem takarító gazdák megbüntetése - olvasható az International Herald Tribune hasábjain.

"Találkozom a barátaimmal, és különlegesnek érezzük magunkat, mert tudjuk, hogy amit teszünk, az jó a környezetünknek" - mondta a lábbuszozásról egy kilenc éves kisfiú, akit korábban szülei fuvaroztak az iskolába. A "lábbuszoknak" más-más neveket adtak a kisiskolások, így a temető mellett elhaladót például "halott-busznak" keresztelték el.

A program alapítója, Agosto Piazza szerint azonban, a városban még mindig az "autók uralkodnak". Ennek oka, hogy egy családon belül a gyerekek sokszor más-más iskolába járnak, vagy lakóhelyük kiesik a lábbuszok útvonalából, vagy esetleg hátizsákjaik túl nehezek a gyalogláshoz, így a munkába siető szülők inkább kirakják őket az iskolánál.

Míg 1969-ben az amerikai diákok 40 százaléka ment gyalog iskolába, addig a szövetségi kormány egy 2001-es felmérése már csak 13 százalékról számolt be. Lecco járóbuszai voltak az elsők Olaszországban, ám később több száz "jármű" bukkant fel szerte Európában, legutóbb pedig már Észak-Amerikában is. Az Egyesült Államok néhány államában tavaly bevezetett járóbusz programok a Biztonságos utak az iskolákba elnevezésű törekvés részét képezték, mely állami pénzből "bátorította" a gyerekeket a gyaloglásra és kerékpározásra.

Habár a gyárak szén-dioxid-kibocsátása már mindkét kontinensen csökkent, az Egyesült Államokban az üvegház-hatású gázkibocsátás majdnem egyharmadáért, az Európai Unió országaiban pedig 22 százalékáért a tömegközlekedés a felelős. Sokan mégis az autó mellett döntenek. Az egygyermekes családok nem szívesen engedik el egyedül kisgyermeküket, az iskolabuszok száma az intézmények alacsony költségvetése, illetve a benzinárak növekedése miatt lecsökkent, valamint a szabad iskolaválasztás miatt, a gyerekek olykor nagyon messze kerülnek lakóhelyüktől.

A legnagyobb probléma azonban még mindig az, hogy a gyermekek szüleik életformája miatt válnak maguk is autó-függővé - mondja Roger L. Mackett a londoni College Egyetem közlekedési tanulmányokkal foglalkozó központjának professzora.

                                       (www.szatmár.ro)



                  Határozatlan  Lábbusz Határozatlan

Hát csak sikerül bezárni azt a fránya 33 vasútvonalat, amelyek a MÁV romlásának okozói. Senki ne higgye azt, hogy a rossz gazdálkodás, vagy az elsikkasztott pénzek miatt küzd a máv komoly anyagi problémákkal. Mindennek az oka a feleslegesen üzemeltetett 33 szárnyvonal. Jövőre ezeket bezárják, és ennek hatására a hazai vasúti közlekedés színvonala vetekedni fog a nyugati országokéval, megspórolva több milliárd forintot a magyar államnak. Lófaszt.

Elküldenek egy csomó embert, akik majd szépen mennek a munkaügyi hivatalba segélyért. Az emberek meg esetleg nem tudnak majd normálisan munkába járni. Hiába mondják, hogy vonat helyett ott lesz a busz. Az már senkit nem érdekel, hogy a busz drágább, kényelmetlenebb, lassúbb, mint a vonat. Mindenki oldja meg.
 
Kíváncsi leszek, hogy a volán társaságok a rossz anyagi helyzetre hivatkozva mikor szüntetnek meg bizonyos járatokat, spórolási célzattal. Kérdezem én, ha – állítólag - a vonatok kihasználatlanok, akkor a buszok nem lesznek azok?
 
Még annyit azért hozzátennék, hogy az ellenzék is azt kapja be amire gondolok. Mert azt mondja, hogy „ha a fidesz kerül kormányra, újraindítják a vasúti közlekedést a bezárásra ítélt vonalakon.” Ezt valaki elhiszi? Addigra szépen mindent el fognak lopni. Vágányokat, kábeleket, állomásokat, mindent. Talán még most kellene cselekedni kedves elvtársak, nem a választások után.

     (http://tudtad.blog.hu/2009/10/20/kozossegi_kozlekedes_labbusz)




        Nevetés  Jó a vasúti közlekedés  Nevetés

                                      (ezt meg kell nézni XD)    


Egy környezetbarát vasúti közlekedés módot folytattak a MÁV 2-es vonalán. Így tényleg nem károsítjuk a környezetet XD.........

               http://www.youtube.com/watch?v=24qvH4tzo4s    


       Nevetés  Mindenki lábbuszozik XD Nevetés

A Piedibus (magyarul szó szerint Lábbusz) nevű dugómegelőző, környezettudatosságra nevelő mozgalom keretében több ezer olasz nebuló jár buszútvonalon, de gyalogszerrel iskolába. Az immár több északolasz régióban működő közlekedési hálózat egy padovai elemi iskola hat évvel ezelőtti akciójából nőtte ki magát.

Egy helyi környezetvédő csoport annyira megelégelte a dugókat, hogy a tanárok és szülők köréből önkéntes „buszvezetőket" verbuvált. A kijelölt megállókban begyűjtötték a diákokat, majd afféle kirándulócsoportként egészen az iskoláig terelték őket. A spanyolviasz ragadósnak bizonyult, így ma már több nagyvárosban többtucatnyi iskola diákjai lábbuszoznak reggelente és délután - két kilométernél sohasem többet. „Az EU-ban a városi autóforgalom 10-15 százaléka az iskolajáratban közlekedő családi kocsiknak tulajdonítható. Számításaink szerint Leccóban az utóbbi öt évben majdnem 10 tonna szén-dioxiddal kevesebb jutott a levegőbe a lábbuszozásnak köszönhetően" - közölte Dario Pesenti, a Comói-tó partján álló városka környezetvédelmi referense. A Piedibus előzményének mondható a brit kezdeményezésű, 1994 óta megrendezett Gyalog az iskolába akcióhónap, amelynek keretében Argentínától Lengyelországig 42 ország nebulói menetelnek suliba. A lábbusz-teoretikusok szerint mindez nem csak a légszennyezést csökkenti. Jó a gyerekkori elhízás ellen is, valamint kedvez a szocializációnak, mivel a srácok így nem autós magánzárkáikban, hanem közösségben gyűrik le az iskolába vezető utat.




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 8
Tegnapi: 3
Heti: 16
Havi: 8
Össz.: 20 355

Látogatottság növelés
Oldal: Lábbuszos hírek♥
♥♥♥♥feetbus stops everywhere♥♥♥♥ - © 2008 - 2024 - labbusz.hupont.hu

A HuPont.hu-nál a honlap készítés egyszerű. Azzal, hogy regisztrál elkezdődik a készítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »